wild kamperen - Reisverslag uit Bonaly, Verenigd Koninkrijk van RSA521 - WaarBenJij.nu wild kamperen - Reisverslag uit Bonaly, Verenigd Koninkrijk van RSA521 - WaarBenJij.nu

wild kamperen

12 Juli 2017 | Verenigd Koninkrijk, Bonaly

We gingen om half 9 een relax ontbijtje eten, en om half 10 ging een groepje van 6 water en eten halen en de rest wat chillen op de camping (water was omdat er op de volgende bestemming misschien geen water was). Het idee was dat we wild gingen kamperen naast een watertje in een natuurgebied, om daar te komen moesten we een steil stuk berg met onze bepakking op "klimmen". Eerst gingen we nog een uitgebreide lunch hebben en hebben we gezellig liedjes gezongen. Sommige mensen lieten wat spullen achter op de camping ivm Het gewicht. De reis heen was op het begin lekker zwaar, je voelde je bovenbenen zoals je ze nog nooit gevoeld had, maar als je door je hoogtepunt van pijn heen was kwam je in een soort "flow" en liep je op je eigen tempo lekker door. Na ongeveer 40 a 50 minuten was ik (Gijs) met een paar andere als eerste aangekomen. De groep was een beetje verspreid geraakt omdat iedereen lekker op zijn eigen tempo liep. Eenmaal aangekomen op de bestemming was het een prachtige plek! Je had een groot meer met strandjes van steen en allemaal perfect gelijnde dennenbomen. Een paar mensen trokken hun zwemkleren aan en stonden te verkleumen in het ijskoude water, andere liepen een rondje om het meer en andere gingen in de warme zon zitten. Na zo'n anderhalf uur was het tijd om de tentjes op te zetten. We hadden ze achter een dijk gezet ivm de wind. Toen het zover was gingen we koken, we gingen lekkere hamburgetjes bereiden en een slaatje erbij. Als toetje hadden we sinaasappels. Na het eten gingen we al onze rotzooi opruimen zodat het natuurgebied schoon bleef en gingen we wat hout sprokkelen voor een vuurtje. Eenmaal aan het hout gekomen hadden we een lekker warm vuurtje op het strand gemaakt en gingen we een kopje koffie en thee drinken. We bleven nog wat praten over "ervaringen" uit de tijd die we bij de scouts en verkenners hebben gehad. Vanaf 12 uur begon iedereen in groepjes naar bed te gaan voor een verdiende nachtrust!