Wandelen naar Bonaly - Reisverslag uit Bonaly, Verenigd Koninkrijk van RSA521 - WaarBenJij.nu Wandelen naar Bonaly - Reisverslag uit Bonaly, Verenigd Koninkrijk van RSA521 - WaarBenJij.nu

Wandelen naar Bonaly

10 Juli 2017 | Verenigd Koninkrijk, Bonaly

Een nieuwe dag breekt aan en iedereen zit om half 9 weer netjes aan het ontbijt. Onder het genot van een lekker luchtig boterhammetje en een warm kopje koffie of thee, bespreken we wat er op het programma staat voor de maandag die ons te wachten staat. Vandaag trekken we namelijk naar het volgende kampeerterrein genaamd Bonaly.

Allereerst hebben we een stukje gelopen naar een station in de buurt van onze eerste overnachtingsplaats. Omdat de toch naar Bonaly te ver was om te lopen, hebben we vanaf dat station een trein genomen die on wat dichter bij onze bestemming kon blijven.

Eenmaal uitgestapt bij het station 'Haymarket' zijn we begonnen aan een wandeltocht van ongeveer 11 kilometer naar Bonaly toe. Ook boodschappen moesten natuurlijk weer gehaald worden, dus de Lidl bij het station kreeg ineens 16 explorers die het fietsenhok bezetten. Ook hebben we hier een broodje gegeten waardoor we voorzien werden van de benodigde energie om de tocht te volbrengen.

Een poos later zagen we de letters al op de borden staan: Bonaly. Eindelijk was de bestemming in zicht. De laatste loodjes werden volbracht en met de steun van een weide vol avocado's (ook wel bekend als alpaca's) was dit voor de groep een eitje. Wel kwamen we aan bij een dichte receptie (die was 10 minuten geleden dicht gegaan...), maar gelukkig kon een vriendelijke man ons onze kampeerplek aanwijzen.

Na een klein poosje acclimatiseren hebben we de tentjes opgezet, waarna we de gasstelletjes tevoorschijn haalde en een lekker maaltje bereidden. De tweede bestemming was bereid en we konden vredig van ons prachtige uitzicht genieten.